Co powinieneś wiedzieć o wprowadzanej normie emisyjnej TIER 4/STAGE III B.
Planujesz zakup większego sprzętu? Co powinieneś wiedzieć o wprowadzanej normie emisyjnej TIER 4/STAGE III B.
Począwszy od 1 stycznia 2011, Agencja Ochrony Środowiska (EPA) będzie wymagać by pewne, przemysłowe silniki Diesla, sprzedawane w Stanach Zjednoczonych spełniały kryteria emisji spalin Tier 4. Podobne przepisy w Unii Europejskiej, zwane Stage III B wejdą w życie w tym samym czasie w Europie. Rynek kanadyjski na razie pozostaje przy dotychczasowych przepisach Tier 3, jednak standard Tier 4, zostanie przyjęty w najbliższej przyszłości. Te przepisy mają zastosowanie tylko do nowych silników, sprzedawanych po 1 stycznia; nie będą wymagane zmiany czy wsteczne dostosowania do przyjmowanych standardów silników będących już w użyciu.
Czego właściwie dotyczą przepisy emisji Tier 4/Stage IIIb?
Przepisy Tier 4/Stage IIIb przedstawiają ostatni, bardziej drakoński krok w wymaganiach EPA odnośnie emisji spalin w nowych silnikach. Mamy w tym wypadku dwa stopnie w przepisach emisji norm Tier 4/Stage IIIb: wstępne przepisy Tier 4/Stage IIIb, wymagające 90%-ego zmniejszenia emisji cząstek stałych i 50%-ego zmniejszenia tlenków azotu. Ostateczne przepisy będą wymagały 90%-ego zmniejszenia emisji tlenków azotu, gdy wejdą w życie w 2014 roku.
Jakiego sprzętu będzie to dotyczyć?
Wstępne przepisy Tier 4 Stage IIIb, będą miały zastosowanie do wszystkich przemysłowych („nie-drogowych”) silników Diesla, w zakresie od 174 do 751 KM. W odniesieniu do Bandit Industries, nowe przepisy będą dotyczyć wszystkich jednostek do biomasowych oraz recyklerów, z wyłączeniem najmocniejszych wersji Modeli 3590 i Beast 4680, gdzie oferuje się jednostki napędowe wykraczające poza ten przedział. Przepisy dotyczyć tbędą także naszych mniejszych modeli rębarek; bębnowych - 1890XP i 1990XP, tarczowych rębarek - Modelu 255XP, Modelu 280XP, oraz naszej dużej frezarki do pni Model 3400XP, jak również naszej całego typoszeregu mulczowników/dużych frezarek leśnych.
Jaki rodzaj zmian będzie miał miejsce?
By sprostać nowym przepisom, nasi dostawcy silników zastosowali liczne usprawnienia by zredukować emisję, utrzymując jednocześnie moc silników. W celu dostosowania tych usprawnień, my też wprowadzimy niewielkie zmiany konstrukcyjne do sprzętu Bandit, potrzebne dla zapewnienia, każdej naszej maszynie należną im reputację o ich wytrzymałości, niezawodności oraz wydajności.
Ile będą te zmiany kosztować?
Realizując te nowe wymagania odnośnie emisji, nasi dostawcy silników imponują staraniami ale niestety nie w kwestii ceny. Dostawcy poinformowali nas, że silniki spełniające normy Tier 4 spowodują znaczący wzrost kosztów, być może sięgający, aż 40% w stosunku do obecnych silników Diesla. Te liczby nie dotyczą zmian konstrukcyjnych naszego sprzętu, dostosowujących go do potrzeb nowych silników. Bandit Industries uczyni wszystko, co możliwe by zminimalizować całkowitą podwyżkę cen sprzętu z silnikami Tier 4/Stage IIIB, ale spodziewamy się znacznego wzrostu cen po roku 2010.
Rozważam zakup nowego sprzętu. Czy jest jakiś optymalny okres zakupu tańszych maszyn z silnikami Tier 3?
Pewnym sposobem oszczędzenia pieniędzy będzie złożenie zamówienia na nowy sprzęt przed końcem 2010 roku. Po tym czasie będziemy mieli pozwolenie na sprzedaż tylko do 100 silników poprzedniej normy Tier 3/Stage IIIb na rok, przez kolejne trzy lata, lub dopóki nie wyczerpią się nasze zapasy. Spodziewamy się szybko sprzedać te silniki „spod lady”, więc by uniknąć podwyżki cen, rekomendujemy dokonanie zakupu nie później niż w pierwszym kwartale 2011.
Czasy się zmieniają, ale bardzo optymistycznie patrzymy w przyszłość. Bandit Industries będą kontynuować współpracę z naszymi dostawcami i klientami na 110%, by uczynić przejście na Tier 4 tak łagodnym i opłacalnym jak to tylko możliwe.
(c) Bandit Industries, Inc 2010, (tłumaczenie ZUiUZ)

